ponedeljek, 6. september 2010

Tuzla

Del letošnjega glavnega dopusta sem preživela v Bosni. To je bil tisti najlepši in najprijetnejši del, ki sem ga preživela v družbi mojega ljubega U. V Bosni imam dobro prijateljico J., ki jo k sreči uspem obiskat vsaj 1x letno in uspelo mi jo je obiskat tudi v času mojega dopusta. Živi v Tuzli in pri njej in v družbi njene družine ter njenih prijateljev je bivanje vedno enkratno. Tokrat sva se z U. odpravila k njej za cel teden, pri čemer sva planirala še kakšen potep po drugih Bosanskih krajih, kar nama je tudi uspelo. Tako sva si poleg Tuzle ogledala še Sarajevo in Mostar, ter seveda prečudovito pot po soteski Neretve od Sarajeva do Mostarja in nazaj. Skupaj z J. pa smo naredili tudi nekaj enodnevnih izletov do bližnjih zanimivosti. Več o teh v naslednjih objavah.

Tokratna objava je namenjena izključno Tuzli, da ne bi naredila poplave fotografij, pa da so objave bolj urejene in ozko usmerjene.

Torej Tuzla, kaj pa vem, saj ne znam kaj dosti pametnega napisat o njej. Še vedno je eno bolj industrijskih mest, saj te že na vhodu v mesto pozdravi ogromna termoelektrarna, ki seveda poskrbi, da zrak ni preveč čist. :D Sama Tuzla obsega vsega skupaj dve glavni cesti (južna in severna obvoznica) in je razpotegnjeno več kilometrov. Tako da je orientacija po Tuzli zelo enostavna, praktično se ni možno izgubiti. Poleg težke industrije je Tuzla več ali manj bolj spalno naselje z ogromno blokovskih naselij. Hkrati pa je Tuzla tudi univerzitetno mesto s kar nekaj fakultetami, tako da je na ulicah srečati ogromno mladine.

Strogi center Tuzle je zelo lepo urejen in obnovljen. Glede na to da so Bosanci po mentaliteti nam popolnoma drugačni, so veliko bolj družabni in odprti, me vsakič sproti preseneti, koliko ljudi se praktično v katerem koli času dneva nahaja v strogem centru. Veliko posedajo, se pogovarjajo, pijejo kavico, skratka uživajo. Meni se vedno zdi, kot bi se svet pri njih premikal veliko počasneje kot pri nas, ko je vedno neka norišnico, ko vsi samo hitimo in si ne vzamemo časa drug za drugega. Vse več komuniciramo po elektronskih poteh, kar je sicer vse lepo in prav, pa vendar le tisti pravi pristni človeški odnosi in stiki nas lahko osrečijo in nas napolnijo z vso potrebno energijo za normalno življenje.

Pa da ne dolgovezim preveč. Tole je nekaj fotk iz Tuzle:
Joj, skoraj sem pozabila. Vsi najbrž veste, da je Tuzla znano po soli, da se tam nahaja rudnik kamene soli. To sol so v Tuzli izkoristili tudi za izgradnjo dveh slanih jezerov, ki jih prebivalci Tuzle poleti z velikim veseljem uporabljajo za ohladitev, zabavo in sprostitev. Tudi mi smo se šli en dan tja malo namakat. Bilo je zelo zelo prijetno. Moram priznati, da vse skupaj zgleda veliko bolj naravno in prijetno kot kakšni bazenski kompleksi, pa čeprav so tudi ta jezera narejena umetno.

4 komentarji:

  1. Slike sem si že prej pogledala na tovji Picassi ;-) in so krasne. Da pa ne bova samo po e-poti komunicirali, greva pa jutri na kavo in mi poročaš še podrobnosti, ki niso za na blog, a ne?

    OdgovoriIzbriši
  2. Lepe, super svetloba.
    L.p.
    Maja
    Aja, hvala za tvoje komentarje.

    OdgovoriIzbriši
  3. Zelo lepo si prikazala mestni utrip in njegove značilnosti.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala vsem trem za komentarje. Sem jih zelo zelo vesela.

    OdgovoriIzbriši